12.gif

【  情詩 想念偏偏想念 /喜歡就是喜歡 /不管怎樣都行 /開心你的開心/衝動的我無法 /戒掉愛你的衝動 ...

 

 

 

 

 

 

 

的秘密Loves Secrtet       /威廉布萊克William Blake

 

 

永遠不要訴說你的愛情,
愛情永遠是無法訴說的,

因為它像一陣柔和的風,

安靜的,又是無形的。


Never seek to tell thy love,
Love that never told can be

For the gentle wind does move
Silently, invisibly.

我要訴說,我要訴說,
我要向她訴說我的全部愛情,

我顫抖著,不知擔心還是發冷,

啊!她果真離去。


I told my love, I told my love,
I told her all my heart;
Trembling, cold, in ghostly fears,
Ah! she did depart!

在她離開我不一會兒,
一個旅行者從她身邊走過,

默默地和不露聲色地,

微微嘆息著將她收留。


Soon as she was gone from me,
A traveller came by,
Silently, invisibly,
He took her with a sigh.

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    張宇正 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()